تکنیک‌های فروش لوازم جانبی موبایل مخصوص فروشگاه‌ها

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تکنیک‌های فروش لوازم جانبی موبایل مخصوص فروشگاه‌ها

لوازم جانبی موبایل بازار داغ و پررقابتی است. همین رقابت بالا باعث شده است تا فروشنده‌ها با مشکلاتی در فروش مواجه شوند. مخصوصا اگر در یک پاساژ بزرگ مخصوص لوازم جانبی موبایل فعالیت دارید و یا در کنار شما فروشگاه‌های لوازم جانبی زیادی وجود داشته باشند.

اما ما در اینجا به شما یاد خواهیم داد چطور لوازم جانبی موبایل را بفروشید. مهارت فروشندگی شاخصه‌ی مهمی است که باید همیشه پشت ذهن‌تان داشته باشید تا بتوانید افراد را درگیر کنید و به او بیشتر بفروشید. اینکه شما یک مغازه‌ی بزرگ و مجهز دارید به این معنا نیست که فروش بیشتری خواهید داشت. شما فروشگاه دارید و کار شما فروش است. تا زمانی که روی مهارت‌های فروشندگی‌تان کار نکنید این فروش تضمین نخواهد شد. این تکنیک‌ها را یاد بگیرید و متناسب با موقعیت از آن‌ها استفاده کنید.

تکنیک اول: شما باید بیشتر از مشتریان درباره محصولات بدانید.

تکنیک‌های فروش بیشتر لوازم جانبی

انسان‌ها دوست دارند با افراد کاربلد کار کنند. دوست دارند موهایشان را به یک آرایشگر خوب بسپارند. ماشین‌شان را به یک تعمیرکار کاربلد بسپارند. این یک قانون است. اگر شما هم در مورد محصولات‌تان اطلاعات بیشتری داشته باشید. نحوه کار با آن‌ها را بلد باشید و از ریز و درشت آن‌ها خبردار باشید مردم به شما اعتماد پیدا خواهند کرد.

باید تک تک محصولات‌تان را خوب بشناسید. مزایای هر کدام را بدانید و نحوه کار کردن با آن‌ها را هم بلد باشید. اینکه کدام قاب امنیت بیشتری دارد. یا تفاوت یک هندزفری اصل و تقلبی در چیست. یا اینکه هر هدفون چه ویژگی‌هایی دارد. باید با نویز کنسلینگ و حساسیت هدفون و مواردی از این دست آشنا باشید و بتوانید به مشتریان‌تان منتقل کنید.

اینکه قاب سیلیکونی برای چه تیپ و استایلی مناسب است. چرا قاب ژله ای زرد می‌شود و یا چطور قاب سیلیکونی را تمیز کنیم. مردم به دنبال حل مشکلات‌شان هستند. خیلی‌ها نمی‌دانند که مشکلات‌شان به راحتی حل می‌شوند. شما به عنوان کسی که شغل‌تان فروشندگی لوازم جانبی است باید بتوانید مشکلات کاربران را حل کنید و به سوالات‌شان پاسخ دهید. این اولین و مهم‌ترین تکنیک فروش لوازم جانبی موبایل و تمام محصولات در جهان است.

تکنیک دوم: همیشه مزایا را اول بگویید

این بهترین ترفند فروش لوازم جانبی است. باید به کاربر بگویید که این لوازم جانبی چه سود و منفعتی برای آن‌ها دارد. خیلی ساده است. مثلا به جای اینکه بگویید «این قاب عرق نمی‌کنه» می‌تواند بگویید «با این قاب دیگه گوشی داخل دست‌‌تون عرق نمی‌کنه و اذیت نمی‌شید»

مثلا به جای اینکه بگویید «این هندزفری گوش رو اذیت نمی‌کنه» می‌توانید بگویید «با این هندزفری صبح تا غروب آهنگ گوش بده و حتی یه ذره هم گوشت رو اذیت نمی‌کنه»

بگذارید کمی تخصصی‌تر به موضوع نگاه کنیم. مردم دوست دارند بدانند یک وسیله دقیقا چه کاری برای آن‌ها انجام می‌دهد. اگر به او بگویید این گلس ضدضربه است احتمالا چندان برای او جالب نباشد. اما وقتی به او می‌گویید این گلس به گونه‌ای طراحی شده که حتی اگه از دست‌تون بیفته هم آسیبی به گوشی نمی‌رسه. سریع می‌فهمد که این قاب امنیت بالایی دارد.

تکنیک سوم: قبل از گفتن قیمت لوازم جانبی گران‌قیمت یک مزیت مهم آن را هم بگویید.

فروش عمده لوازم جانبیبه زبان ساده‌تر وقتی لوازم جانبی گران‌قیمت دارید قیمت آن کمی افراد را اذیت می‌کند و زود از روی آن رد می‌‌شوند. اما شما نباید اجازه بدهید که قیمت در ذهن آن‌ها زیاد جلوه کند. مسلما قیمت یک گلس CP+ Max بسیار بالاتر از قیمت یک گلس معمولی صفحه تخت است. وقتی یکی از شما قیمت گلس گران‌قیمت را می‌پرسد باید قبل از اینکه قیمت را به او بگویید به او در مورد ویژگی‌ها و مزایای مهم محصول بگویید. مثلا این گلس یک گلس دائمیه، هیچ وقت نمی‌شکنه، جوری طراحی شده که اثر انگشت روش نمی‌مونه، نور خورشید رو به چشم بازتاب نمی‌ده، چشم‌تون رو اذیت نمی‌کنه و کلی قابلیت دیگه داره. قیمتش هم اینقدره.

خیلی ساده به جای اینکه ذهن کاربر درگیر قیمت شود با قابلیت‌های محصول درگیر می‌شود. اما اگر همان اول کار قیمت را اعلام می‌کردید کاربر به قابلیت‌های محصول هیچ توجهی نمی‌کرد.

تکنیک چهارم: قیمت‌‌های رقابتی روی محصولات بگذارید.

در محدوده‌ای که کار می‌کنید حتما چند فروشگاه لوازم جانبی دیگر هم وجود دارند. برای بسیاری از مشتریان قیمت مهم است. (نه برای همه) اینکه قیمت‌های درست و منطقی روی محصولات‌تان بگذارید بسیار مهم است. بهتر است در مورد قیمت محصولات مشابه در سایر فروشگاه‌ها تحقیق کنید.

می‌توانید از سایت‌های فروش هم قیمت مربوط به محصولات مختلف را ببینید. قیمت عنصر مهمی در فروش است. نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد. قیمت‌ها را ببینید و متناسب با قیمتی که از مرکز فروش عمده لوازم جانبی خریداری کرده‌اید بهترین قیمت را روی محصولات‌تان اعمال کنید. (اگر به دنبال خرید لوازم جانبی موبایل عمده هستید پایاک بزرگترین مرکز پخش عمده لوازم جانبی در کشور است و می‌توانید با کمترین قیمت بازار این لوازم جانبی را تهیه کنید.)

تکنیک پنجم: یک یا چند محصول گران‌قیمت را جلوی چشم کاربران قرار دهید.

این تکنیک در فروشگاه‌ها بسیار رایج است. اگر شما وارد یک فروشگاه کیک تولد شوید می‌بینید که در مرکز فروشگاه یک کیک بسیار بزرگ با قیمت بسیار بالا قرار داده شده است که به عنوان ویترین عمل می‌کند. اما این یک تاثیر روانی بسیار مهم دارد. وقتی افراد قیمت بسیار بالای این کیک را می‌برند قیمت‌های کمتر از آن کمی در ذهن آن‌ها کمتر جلوه می‌کند. مثلا اگر در مرکز فروشگاه یک کیک 12 میلیونی ببیند وقتی می‌خواهد یک کیک 300 هزارتومنی سفارش دهد این قیمت در ذهن او کمتر به چشم می‌آید.

تکنیک ششم: با مشتری گفتگو کنید.

قدرت گفتگو و مکالمه مهم‌ترین ویژگی یک فروشنده است. تا زمانی که نتوانید گفتگوی سازنده با افراد داشته باشید شانس شما برای فروش بسیار کمتر است. از او سوال بپرسید. اجازه بدهید او از شما سوال بپرسد. گاهی سوالات خارج از بحث فروش از آن‌ها بپرسید.

مثلا اگر یک مشتری قاب می‌خواهد از او بپرسید چه رنگی را بیشتر دوست دارد. هر رنگی که گفت در ادامه می‌توانید از او بپرسید که چرا این رنگ را دوست دارد. این مکالمه باعث می‌شود تا مشتری با شما احساس نزدیکی کند. یک ارتباط احساسی بین شما و مشتری شکل می‌گیرد و احتمال فروش شما را بالاتر می‌برد.

بهترین فروشنده‌های جهان کسانی بوده‌اند که با مشتریان مثل یک دوست صمیمی صحبت کرده‌اند. این صحبت و تعامل حتی به دوستی‌های طولانی مدت هم می‌انجامد و به مشتری وفادار شما تبدیل می‌شود. مردم صحبت کردن و تبادل نظر را دوست دارند. البته باید بدانید با هر مشتری در چه سطحی و راجع‌ به چه مسائلی صحبت کنید. پیدا کردن این اشتراکات بسیار مهم است.

چند تکنیک دیگر برای فروش بیشتر لوازم جانبی موبایل

تاکتیک فروش لوازم جانبی

  • هیچوقت چند محصول را همزمان به مشتری معرفی نکنید. وقتی همه‌ی گزینه‌ها را با هم روی میز می‌گذارید ارزش محصول اصلی را پایین‌تر می‌آورید. یک محصول به او معرفی کنید و بگویید که نمونه‌های دیگری هم داریم.
  • ارزش محصولات را کم‌تر نکنید. مگر وقتی که مشتری از یک محصول خوشش نمی‌آید و محصول مشابهی می‌خواهد. مثلا اگر گلس دوبعدی به او معرفی می‌کنید و نمی‌پسندد می‌توانید گلس سه بعدی به او معرفی کنید و بگویید که گلس دوبعدی زیاد به درد نمی‌خورد و تفاوت گلس سه بعدی با گلس دوبعدی را به او بگویید.
  • اجازه دهید مشتریان محصولات را لمس کنند. لمس یک چیز بخش مهمی از عملیات خرید است.
  • به انتخاب مشتری احترام بگذارید. تصمیمی که یک مشتری در نهایت می‌گیرد با توجه به شرایط و ایده‌هایی است که خودش دارد. اما می‌توانید به او چیزهای بهتری هم معرفی کنید.
  • طراحی فروشگاه هم بسیار مهم است. چیدمان محصولات و لوازم جانبی را به گونه‌ای قرار دهید تا مشتریان بتوانند راحت‌تر چیزی که می‌خواهند را پیدا کنند. بعضی مشتریان دوست دارند خودشان بگردند و چیزی که دوست دارند را پیدا کنند.

این تکنیک‌ها کاملا متناسب با اصول فروش است. آن‌ها را یاد بگیرید و کم کم پیاده کنید. البته زیاده‌روی در هر کدام از این‌ها ممکن است نتیجه عکس بدهد. این تکنیک‌ها را تا حدی استفاده کنید که نه خودتان و نه مشتری اذیت نشود.

اما لوازم جانبی عمده موبایل را از کجا بخریم که بتوانیم بیشتر سود کنیم و امکان تخفیف هم وجود داشته باشد. می‌دانید که تخفیف تاکتیک تضمینی فروش است. اگر بتوانید لوازم جانبی عمده را با قیمت کم خریداری کنید قطعا فروش بیشتری هم خواهید داشت. پایاک بزرگترین مرکز فروش لوازم جانبی عمده در ایران بهترین لوازم جانبی را با قیمت مناسب و کمتر از نرخ بازار در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید و یا لیست لوازم جانبی را در کانال تلگرامی ما ببینید.

فهرست

لیست لوازم جانبی عمده موبایل و ساعت هوشمند، به همراه عکس و اطلاعات کامل را در اینستاگرام پایاک ببینید و سفارش دهید.

testtest